Direktlänk till inlägg 1 juni 2006

Orättvisa i livet

Av B Valinsky - 1 juni 2006 09:05

Hur kommer det sig att det alltid är den som inte vill som får bestämma??-Ska vi ta en promenad? -Nej, jag känner inte för det. -Nähä.....-Visst vore det skönt att käka på restaurang ikväll?-Nej, det vill jag inte göra. Det kostar på tok för mycket.-Nähä.....-Jag har alltid längtat till Madrid, kan vi inte resa dit?-Hemsk stad, har varit där, vill aldrig dit igen.-Nähä.....-Jag kan inte leva så här längre, jag vill skilja mig.-Men jag älskar dig, vi måste kunna reda upp detta.-Jag VILL inte!-Nähä.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av B Valinsky - 22 februari 2009 14:13

Istället för att tömma ett rum inför kommande renovering sitter jag nu här. Detta med självdisciplin är ett intressant kapitel - idéer kommer i en sällan sinande ström, uppstart av idéer går lätt, genomförandet går sådär, slutförandet går motigt och ...

Av B Valinsky - 18 februari 2009 18:27

.....har gått sen jag var här inne senast. Hade faktiskt glömt bort denna del av världen eller rättare sagt, denna del av livet. Under ett behagligt rus av hälsosam egoism googlade jag mig själv och fann, en smula förvånad, denna knappt påbörjade blo...

Av B Valinsky - 21 juni 2006 23:20

....med städning, hemtagning, pappersrensning, tömmande av dator, nollställning av telefoner, rengöring av bil.... En halv dag kvar på jobbet innan jag lämnar efter nio trogna år. Renässansen kommer, nästa vecka blir jag pånyttfödd med nya krafter...

Av B Valinsky - 6 juni 2006 16:38

Med vad??? Svenska flaggan? Njaee, såg den när jag var ute, nickade lite igenkännande åt den samtidigt som jag slogs av att det gula korset har samma färg som rapsfälten strax nedanför och intill. Var det tanken tro eller kanske hade rapsen inte rota...

Av B Valinsky - 31 maj 2006 22:39

Permafrostshelvetet som vi alla drabbades av i vintras (= fram t.o.m. april) gjorde att jag minsann skulle ha färska potäter FÖRE midsommar. Sagt å gjort, groddade några knölar i fönstret för att sedan sätta dem i några plastbackar i växthuset. Å sen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards