Direktlänk till inlägg 29 maj 2006

När man säger upp sig....

Av B Valinsky - 29 maj 2006 21:24

....sker följande;* -Tjohoo vad fräckt, ett sånt kaos det kommer bli; säger flinande kollegor som känner till situation och orsak.* -Fan, vart ska detta sluta; säger äldsteman på firman.* -Menar du verkligen allvar?; säger gruppbasen bekymrat.* -Jävla svikare, dra åt helvete; säger käre herr VD.Allt detta sker medan konflikträdd påläggskalv i mellanchefsledet tänker, att kommenterar eller låtsas jag inte om detta så har det nog inte hänt egentligen och därför kommer jag inte få något problem med personalbortfall - allt medan han tiger å blundar så hårt som det någonsin går. Men när den lille spjuvern vaknar står han ensam kvar.Under tiden allt detta sker går jag med ett stort leende och tar mig ännu en kopp kaffe samtidigt som jag tänker på vad jag sen ska döda tiden med de få dagar som är kvar. Ringa nån? Spela nåt på datorn? Lyssna på radio? Städa ur min bil?Prata skit med nån som är kvar på skeppet? Mindre än månaden kvar!! :-D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av B Valinsky - 22 februari 2009 14:13

Istället för att tömma ett rum inför kommande renovering sitter jag nu här. Detta med självdisciplin är ett intressant kapitel - idéer kommer i en sällan sinande ström, uppstart av idéer går lätt, genomförandet går sådär, slutförandet går motigt och ...

Av B Valinsky - 18 februari 2009 18:27

.....har gått sen jag var här inne senast. Hade faktiskt glömt bort denna del av världen eller rättare sagt, denna del av livet. Under ett behagligt rus av hälsosam egoism googlade jag mig själv och fann, en smula förvånad, denna knappt påbörjade blo...

Av B Valinsky - 21 juni 2006 23:20

....med städning, hemtagning, pappersrensning, tömmande av dator, nollställning av telefoner, rengöring av bil.... En halv dag kvar på jobbet innan jag lämnar efter nio trogna år. Renässansen kommer, nästa vecka blir jag pånyttfödd med nya krafter...

Av B Valinsky - 6 juni 2006 16:38

Med vad??? Svenska flaggan? Njaee, såg den när jag var ute, nickade lite igenkännande åt den samtidigt som jag slogs av att det gula korset har samma färg som rapsfälten strax nedanför och intill. Var det tanken tro eller kanske hade rapsen inte rota...

Av B Valinsky - 1 juni 2006 09:05

Hur kommer det sig att det alltid är den som inte vill som får bestämma?? -Ska vi ta en promenad? -Nej, jag känner inte för det. -Nähä..... -Visst vore det skönt att käka på restaurang ikväll? -Nej, det vill jag inte göra. Det kostar p...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Maj 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards